انواع عطر و ادکلن؛ 3 برند محبوب از انواع عطر و ادکلن مردانه و زنانه
24
خرداد

انواع عطر و ادکلن؛ 3 برند محبوب از انواع عطر و ادکلن مردانه و زنانه

اگر کمی دقت کرده باشید می بینید که هر یک از دوستان یا آشنایانمان را از طریق رایحه عطری خاص به یاد می آوریم. این امر به علت وجود حس بویایی و قدرتمند بودن عطرها است. مسئله ای که می تواند بر محبوبیتتان بیفزاید، استفاده از انواع عطر و ادکلن مناسب است. معمولا برای انتخابی بهتر باید با نام انواع عطر و ادکلن آشنایی پیدا کنید.

انواع عطرها و ادکلن ها از مواد اولیه و پایه ای که عصاره خالص و روغنی هستند و بوسیله ترکیب با الکل و در مواردی هم با آب بدست می آیند. معمولا در فرآیند تولید عطر و ادکلن، نوع غلظت یا ماندگاری و ترکیبات درون عطرها با هم تفاوت دارند. بهتر است بدانید درون انواع عطر و ادکلن، مواد شیمیایی خوشبو نیز کاربرد دارد. مثلا ماده ای که باعث اتصال انواع مختلف ادکلن ها می شود، ثابت کننده ها هستند. از انواع ثابت کننده ها می توان به عنبر سائل، بلسان و غیره اشاره داشت.

انواع عطر ادکلن

تاریخچه انواع عطر

از قدیم تا به الان، هدف از استفاده عطرها ایجاد بوهایی بسیار خوش در بدن بوده است. در همین جهت، متخصصان باستان شناسی از امپراتوری های بین النهرین، ایران و روم، آثار به جا مانده ای از تولید عطر پیدا کرده اند. معمولا مواد اولیه بسیاری از این رایحه ها چوب، عصاره میوه ها، گل ها و مرکبات بوده است. ولی با گذشت زمان و پیشرفت علم به جای منابع طبیعی در تولید انواع عطر و ادکلن، از منابع فرعی استفاده می کنند. مواد روغنی مثل دانه، برگ یا ریشه درختان و غیره در این ادکلن ها بسیار مشاهده می شود.

انواع عطر ادکلن

نام انواع عطر و ادکلن

همانطور که قبل از این نیز اشاره شد، انواع عطر و ادکلن تقریبا از مقداری الکل طبیعی و انواع متنوع اسانس روغنی بوجود می آید. بسته به اینکه در هر عطر یا ادکلن چقدر اسانس روغنی ریخته شده، دارای نام های بخصوصی هستند. نام انواع عطر و ادکلن شامل موارد زیر است:

  • اولین مورد به نام پرفیوم است که از ماندگار بالایی برخوردار می باشد و حدودا درون آن 22 درصد از اسانس های روغنی بکار رفته است.
  • به عطرهایی که تقریبا از 15 تا 22 درصد اسانس روغنی بوجود می آیند، ادوپرفیوم گفته می شود.
  • ادوتویلت ها هم تقریبا از 8 الی 15 درصد روغن خوشبو تشکیل می شوند.
  • به این دسته نیز ادکلن می گویند که بیشتر برای آقایان کارایی دارد و معمولا در ساخت آن از 4 درصد روغن استفاده می شود.
  • در آخر باید به دسته اوفرش ها اشاره ای داشته باشیم. اوفرش به عنوان یک نام انواع عطر و ادکلن محسوب می شود و حدودا از 3 درصد روغن معطر نیز تشکیل شده است. بیشترین افرادی که می خواهند از این مدل عطرها استفاده کنند، بیشتر بوی ملایم و ضعیف را دوست دارند.

انواع عطر و ادکلن

3 برند محبوب ادکلن مردانه و زنانه

  • ادوتویلت کلوین کلاین، از جمله  عطر ادکلن مردانه و عطر ادکلن زنانه هستند. از ویژگی های بسیار خوب در این عطر، جذاب بودن آنها است. ترکیبات بکار رفته در این عطر مواردی چون یاسمن، برگاموت و عنبر هستند.
  • درمیان عطر و ادکلن های مشترک آقایان و خانم ها می توان به هوگو باس (Hugo Boss) اشاره کرد. یکی از دلایل محبوبیت این برند از عطر، تنوع رایحه های معروف و منحصر به فرد آن است. روغن نعنای هندی، بوی دلپذیر مشک و غیره از ترکیبات بکار رفته در این مدل ها هستند.
  • از انواع نام عطر و ادکلن باید برند معروف وان میلیون را معرفی کنیم. این برند یکی از پرطرفدارترین ها است که می توانید آن را با اطمینان در بسیاری از مهمانی ها و مناسبت های رسمی خود بکار ببرید. با استفاده از رایحه دلپذیر میلیون، بسیاری از افراد را جذب خود خواهید کرد.
5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.